Wpisy

izabeladyakowska.pl

Wpisy bloga

Zapraszam do lektury
Coraz więcej pracowników biznesu angażuje się w wolontariat pod parasolem swojego pracodawcy. Po woli zanika stereotyp, że pomaganie to naiwne, czy bezinteresowne niesienie pomocy, przede wszystkim cierpiącym, ciężko chorym. Ludzie coraz częściej w wolontariacie odpowiadają na swoje potrzeby i pragnienia, świadomie angażując się społecznie, podejmując dialog i współpracę zarówno ze sobą, jak i z beneficjentami pomocy. Zwłaszcza, że beneficjenci ci są nie tylko w obszarze pomocy społecznej i zdrowia (choć to ważna tzw. studnia potrzeb bez dna), ale i kultury, ekologii czy edukacji. Trudno o lepsze, bo świadome postawy prospołeczne, oparte o zasadę win-win, czyli.. dla każdego coś dobrego. Polski biznes...
Czytaj więcej
W związku z konsultacjami społecznymi nad rządowym projektem ustawy o zmianie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, który zakłada pozbawienie szpitali, hospicjów, zakładów opiekuńczo leczniczych i innych placówek ochrony zdrowia możliwości korzystania ze świadczeń wolontariuszy, polecam udział w konsultacjach i wyrażenie swojego zdania o takim projekcie. Swoją opinię można wyrazić na stronie www.mamzdanie.org.pl, po zalogowaniu. No cóż, do tych opinii mogę dodać to, co najważniejsze dla mnie. Uważam, że możliwość pracy wolontariuszy w szpitalach i hospicjach jest podstawą funkcjonowania takich placówek. Już samo wykluczanie wolontariatu komunikuje, że nasza służba zdrowia zaczyna przekształcać się w biznes zdrowia, a twórcy...
Czytaj więcej
Czy efekt motyla może być zauważalny w organizacji biznesowej, czy również w organizacji pozarządowej? Czy nieumiejętnie zastosowana taktyka w zwłaszcza obszarze zarządzania ludźmi czy CSR może spowodować problemy marki na rynku? Edwarda Lorenz dokonał odkrycia, które w wielkim uproszczeniu mówi, że trzepot skrzydeł motyla w jednej części świata może wywołać burzę piaskową w drugiej jej części. Pozornie nie tworzy to logicznego związku pomiędzy efektem meteorologicznym a relacjami biznesowymi. Częściej ten fenomen ma przełożenie na informacje negatywne o organizacji, rzadziej pozytywne, czyli budujące pozycję marki.bić się na wizerunku marki i zmienić na niekorzyść jej wizerunek dotychczas misternie budowany. Dotyczy to każdej marki, bez względu na...
Czytaj więcej
Strategia „Purpurowej Krowy”, autorstwa Setha Godina polega na stworzeniu czy odnalezieniu czynnika wyróżniającego, który nadaje rys „nadzwyczajności” konkretnej firmie, przy czym nie da się być nadzwyczajnym naśladując inne firmy, które odniosły sukces. W skrócie, chodzi o robienie czegoś w sposób inny niż wszyscy. Taką innością w pewnym sensie dla niektórych bywa wolontariat pracowniczy. „Stare” strategie mówią: stwórzcie bezpieczny produkt i dołóżcie świetny marketing. To opcja najbardziej popularna jest nadal,  jeśli chodzi o CCI  i CSR.  Strategia „Purpurowej Krowy” mówi: stwórzcie nadzwyczajne produkty, których poszukują określeni ludzie. Im bardziej bezkompromisowy jest wasz segment, im bardziej zagęszczony rynek, im bardziej zajęci wasi...
Czytaj więcej
Oblicza polskiego wolontariatu poznać można w oparciu o wyniki sondażu “Polski wolontariusz – idealista czy pragmatyk” CBOS, Departamentu Pożytku Publicznego, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej oraz  Instytutu Spraw Publicznych. To badania opinii publicznej, poświęcone zaangażowaniu Polaków w wolontariat, społecznemu wizerunkowi wolontariusza oraz założenia do długofalowej polityki w zakresie rozwoju wolontariatu w Polsce opracowywanej przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej. Moja perspektywa wolontariatu w Polsce w ostatnich latach utwierdza mnie w przekonaniu, że wolontariat jest w naszym kraju dwubiegunowy. Jeden biegun przepełniony jest stanem głębokiego smutku, cierpienia, trudów losu, wytrwałości, empatii, poświęcenia i bohaterskich ludzi, których to dotyczy. To miejsce dla wytrwałych, długodystansowych,...
Czytaj więcej
Wejście działu HR w rolę sprzymierzeńca wolontariatu pracowniczego w firmie oznacza, że następuje przeorientowanie polityki firmy – wolontariat coraz częściej służy budowaniu relacji wewnątrz organizacji, a nie uzyskaniu efektu PR w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy w jej otoczeniu zewnętrznym. Zadania koordynatora wolontariatu w firmie nie ograniczają się już tylko do budowania głośnych i medialnych przedsięwzięć z udziałem wolontariuszy, ale może on wejść na etap bycia trenerem, ekspertem wewnętrznym, który tworzy zespół współpracowników. Dzięki temu, że wolontariat wpisany jest w strategię personalną, i dalej w strategię całej firmy, dochodzi do usprawnienia administracji i infrastruktury sprzyjającej wsparciu pracownika i jego rozwoju. Wolontariat...
Czytaj więcej
1 9 10 11 12 13 15

Zapraszam do współpracy

Idealni kandydaci

Chcesz przekonać się, że jesteś najlepszym kandydatem do współpracy?
Tacy kandydaci są poszukiwani. Rekrutuję! 

  • Odpowiedzialny społecznie, czyli od podstaw.
  • Dbający o employer branding na serio. Kiedy marka dobrego pracodawcy jest odzwierciedlaniem marki osobistej pracowników.
  • Budujący kulturę organizacyjną na filarach wartości.
  • Uznaje kontekst społeczny jako warunek konieczny sukcesu organizacji i innowacji, które budują przewagę konkurencyjną.
  • Docenia swoich pracowników i współpracowników i wie, że ludzie to talenty jeszcze nieodkryte, albo te, które warto rozwijać bez obaw.
  • Kompetencje społeczne, relacje oparte na zaufaniu i poczucie sprawstwa uznaje za priorytetowe w rozwoju organizacji, zgodnie z założeniami ekonomi współpracy i psychologii pozytywnej.
  • Ma świadomość najmniejszego pozytywnego wpływu jaki może wywrzeć na naszą globalną wioskę, dla wspólnego dobra, patrząc odpowiedzialnie w przyszłość.

Zapraszam do przygody z odpowiedzialnoscią społeczną na serio, z wolontariatem!

Bądź liderem zmian!

Nie przegap tej szansy. To najlepszy moment na budowanie architektury społecznej w Twojej organizacji!

KONTAKT