Wpisy

izabeladyakowska.pl

Wpisy bloga

Zapraszam do lektury
Bezpośrednie rozmowy w wolontariacie, a tym bardziej w biznesie  wpływają na jakość efektów, które zamierzamy osiągnąć. Wolontariat w biznesie jest z całą pewnością “narzędziem” liftingującym komunikację międzyludzką, a tym samym przekłada się długofalowo na kluczowe obszary zarządzania ludźmi i tym samym firmą. Organizacje dążące do stworzenia kultury szczerości coraz częściej uruchamiają programy wolontariackie z udziałem swoich pracowników. Są one przygotowane do poparcia swoich aspiracji szczerymi relacjami, a dokładnie autentyczną i otwartą komunikacją. Wolontariat jest doskonałym i naturalnym treningiem takich kompetencji. Jest dzisiaj nieunikniony na drodze do podstawowych wartości, do szczerości. Jeśli natomiast pracownicy angażujący się w wolontariat podejmują się go...
Czytaj więcej
Do osiągnięcia przyjaznego środowiska.. pracy niezbędne jest zaufanie. Dochodzi się do niego po-woli, ale za to bardzo szybko można je stracić. Jego wzrostowi służy szczególnie odpowiedzialność osobista i organizacyjna oraz wiarygodne przywództwo i kultura szczerości. Zaufaniem nie jest już dzisiaj przekonanie, że ludzie zrobią to, co deklarują, że zrobią. Zaufać znaczy wierzyć samemu w to co się robi. Nie chcemy dzisiaj pracy, w której ktoś inny mówi nam, co mamy robić, ale szukamy takiej, gdzie mamy wpływ na to, co robimy, bo jest to ważne i ma sens. Najważniejsze działania, jakie w ciągu najbliższych lat będzie miał podjąć szef, by...
Czytaj więcej
Wielu uczestników programu wolontariatu pracowniczego nie jest zadowolonych z tego, że muszą komuś pomagać, np. muszą pomalować dom dziecka, muszą posadzić drzewo, itd.  Dla osób, które nie mają potrzeby dzielenia się sobą taki program może być rzeczywiście karą, a przynajmniej może stanowić duży dyskomfort. Uczestniczą w nim pod presją, z przymusu lub lęku o swoje status quo w firmie. Jeśli muszą, to znaczy, że nie uprawiają wolontariatu pracowniczego, a realizują czyjeś wizje marketingowe; powinni dostawać za to dodatkowe wynagrodzenie, lub powinno być to wpisane w zakres obowiązków; tyle tylko że nie ma tu mowy o wolontariacie. Realna możliwość wpływu na...
Czytaj więcej
Z mojego praktycznego punktu widzenia w połączeniu z teoretycznym… Wolontariat pracowniczy lokowany jest w różnych obszarach działalności firmy. Znam wiele eksperymentów i ich skutki. Wiele zależy od założeń, celu. Z racji delikatności tematu, etyki, psychologii (motywacji) ważne, aby dominujące dotychczas cele PRowe stały się korzyścią dodatkową (nieuniknione:). Takie przesunięcie w założeniach strategicznych tego programu to podstawowy czynnik sukcesu, patrząc długofalowo. Niewiele jest jeszcze pod tym względem wstrzemięźliwych firm. Od tego zależy w dużej mierze efektywność programu, przede wszystkim poziom zaangażowania pracowników i beneficjentów, traktowanych jako współtwórców, a nie podwykonawców, biorców, itp. Dlatego wiele firm nie włącza się na starcie w...
Czytaj więcej
Korporacja, każda działalność gospodarcza ma na celu zarabianie i pomnażanie pieniędzy. Podobnie dzisiaj jest też i z organizacjami pozarządowymi, które usilnie poszukują niezbędnych już środków na swoje często rozbudowane działania. (Obawiam się, że dzisiaj największe organizacje zniknęłyby z powierzchni, gdyby straciły ciągłość finansową, a tym samym popadłyby w długi i zobowiązania bez pokrycia. Jest coś w obecnym systemie, co to powoduje). Dzisiaj wszystko kosztuje, i to nie mało. Książka, teatr, kino, przedszkole, szkoła. Wszędzie jest biznes, widmo portfela . W pracy, w rodzinie. W globalnej marce i w lokalnym sklepiku. Im większy gracz, tym ma on większy wpływ na nasze...
Czytaj więcej
Przywykliśmy, że marketing to tylko rzeczy szybkie, duże, widoczne – kampanie reklamowe, akcje promocyjne, eventy.  Tymczasem marketing to przecież całokształt komunikacji firmy z otoczeniem. To codzienne „drobne gesty”, jak oddzwanianie, odpisywanie na maile czy uśmiech witający nas w drzwiach. To wszystko wpływa na nasz obraz w oczach klientów i kontrahentów. „Jak cię widzą, tak cię piszą”, a widzą nas właśnie przez pryzmat osobistego kontaktu. Często stykając się z firmą nie wiemy na jej temat zbyt wiele. Jej profesjonalizm ocenimy intuicyjnie po uśmiechu na powitanie, dotrzymywaniu słowa „oddzwonię, odpiszę”, zapłaconych w terminie fakturach. “Marketingiem drobnych gestów” to jednak dzisiaj coś więcej. To SZTUKA...
Czytaj więcej
1 8 9 10 11 12 15

Zapraszam do współpracy

Idealni kandydaci

Chcesz przekonać się, że jesteś najlepszym kandydatem do współpracy?
Tacy kandydaci są poszukiwani. Rekrutuję! 

  • Odpowiedzialny społecznie, czyli od podstaw.
  • Dbający o employer branding na serio. Kiedy marka dobrego pracodawcy jest odzwierciedlaniem marki osobistej pracowników.
  • Budujący kulturę organizacyjną na filarach wartości.
  • Uznaje kontekst społeczny jako warunek konieczny sukcesu organizacji i innowacji, które budują przewagę konkurencyjną.
  • Docenia swoich pracowników i współpracowników i wie, że ludzie to talenty jeszcze nieodkryte, albo te, które warto rozwijać bez obaw.
  • Kompetencje społeczne, relacje oparte na zaufaniu i poczucie sprawstwa uznaje za priorytetowe w rozwoju organizacji, zgodnie z założeniami ekonomi współpracy i psychologii pozytywnej.
  • Ma świadomość najmniejszego pozytywnego wpływu jaki może wywrzeć na naszą globalną wioskę, dla wspólnego dobra, patrząc odpowiedzialnie w przyszłość.

Zapraszam do przygody z odpowiedzialnoscią społeczną na serio, z wolontariatem!

Bądź liderem zmian!

Nie przegap tej szansy. To najlepszy moment na budowanie architektury społecznej w Twojej organizacji!

KONTAKT