Wpisy

izabeladyakowska.pl

Wpisy bloga

Zapraszam do lektury
Wolontariat pracowniczy to długofalowy program społeczny odpowiedzialnego pracodawcy, który propaguje i umożliwia dobrowolne, społeczne zaangażowanie wśród swoich pracowników. Wydaje się takie proste? Tak, jeżeli pamiętamy, że wolontariat pracowniczy to także złożony i wymagający program społeczny wspomagający zarządzanie i rewitalizujący kulturę organizacyjną w firmie. To inwestycja w kapitał społeczny przedsiębiorstwa, który łatwo zaprzepaścić. Jest ona obciążona, zwłaszcza w dobie kryzysu, piętnem oczekiwań, że przy małych nakładach firma za jednym zamachem zintegruje pracowników, podniesie jakość komunikacji w grupie pracowniczej, wprowadzi nową jakość w systemie rozwoju i motywacji pracowników, zliftinguje wizerunek. Wielu menadżerom wydaje się, że ludzie z natury chcą pomagać, a jeśli jeszcze...
Czytaj więcej
Nie samym chlebem człowiek żyje. Na naszą siłę składa się to, co robimy z naszym ciałem, umysłem, psychiką,  jacy jesteśmy. Potrzebny jest solidny grunt i narzędzia do uprawy, renowacji tego ogrodu, ewentualnej jego przebudowy. Ta inwestycja ma szansę na rozkwit, kiedy stoi na optymizmie, czyli na aktywnej postawie wobec świata i kształtowaniu tym samym własnego życia, czego można się przecież nauczyć w sytuacjach pomagania najpiękniej. Będzie solidna, jeśli opierać się będzie na akceptacji siebie i innych i na zaufaniu do tego, co spotyka nas na drodze życia. Nie ustoi jednak ona zbyt długo, kiedy pozostajemy w roli ofiary czy niechlubnego...
Czytaj więcej
Wolontariat pełen jest pierwiastków sensualnych. Wiedza zdobyta w wolontariacie pochodzi w dużym stopniu od wrażeń zmysłowych i jest przede wszystkim bardziej lub mniej złożonym kompleksem bezcennych spostrzeżeń. Na pewno jest przez nie przetwarzana i utrwalana najlepiej jak tylko można. Tutaj można doświadczyć i odczuć poprzez zmysły własną prawdę o sobie i o innych, o świecie. To odpowiedzialna szkoła świadomości i osobistego wglądu, niezbędnych czynników rozwoju, efektywności i satysfakcji. Angielski filozof John Locke (1632-1704) twierdził, iż “nie ma niczego w umyśle, co nie istniałoby w zmysłach”. Może to droga dla polskiej edukacji, dla pracodawców? Tylko wtedy wartościowa, jeśli dobrowolna. Sztuka pomagania...
Czytaj więcej
W dynamicznie zmieniającym się świecie organizacje, które działają szybko mają znacznie większą szansę na sukces. W takim świecie znacznie bardziej liczy się intuicja, emocje – bo jak powiedział neurolog Donald Calne: myślenie prowadzi do wniosków, a emocje do działania. Sytuacje pomagania są najlepszym środowiskiem do zdobywania cennych kompetencji i doświadczeń. Szybkość, czy skuteczność są możliwe tylko w organizacjach, które jednoznacznie zachęcają pracowników, by szukali doświadczeń, dzięki którym mogą się uczyć, a nie unikali ich, bo mogą okazać się porażką. Ta jest wpisana w proces uczenia się. Edison, zanim wynalazł działającą żarówkę – najpierw wynalazł ponad 10 tysięcy żarówek, które nie działały....
Czytaj więcej
W mojej kilkunastoletniej praktyce zawodowej nie spotkałam się z narzędziem, które oddawałoby w pełni wartość ekonomiczną wolontariatu pracowniczego i całe szczęście. Jest to zjawisko generujące wiele korzyści miękkich tj. np. jakość komunikacji wewnętrznej, czy kompetencje społeczne pracowników, które można osiągnąć wyłącznie wówczas, kiedy pracownik nie stanowi w takim obszarze bezpośredniego narzędzia do generowania zysków finansowych dla swojego pracodawcy. Rozumiem biznesowe podejście organizatora wolontariatu pracowniczego, ale tego typu przedsięwzięcie rządzi się psychologią bardziej niż ekonomią; z obopólną korzyścią. Jeśli firma ma motywacje skierowane do wewnątrz, a z takimi chętnie współpracuję, wówczas efektywność finansowa nie jest miarą, choć na pewno przekłada się...
Czytaj więcej
W roku 2013 Izabela Dyakowska, ekspert wolontariatu pracowniczego, społecznego zaangażowania & CSR jest wykładowcą na studiach podyplomowych Employer Branding na Wydziale Humanistycznym Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.  Tematem warsztatów jest CSR – jak być firmą odpowiedzialną społecznie. Celem studiów jest wykształcenie ekspertów ds. zarządzania marką pracodawcy, posiadających interdyscyplinarną, praktyczną i aktualną wiedzę z zakresu nowoczesnych narzędzi, najświeższych trendów, badań i najlepszych praktyk dotyczących employer brandingu, ze szczególnym uwzględnieniem aspektu biznesowego, wizerunkowego, marketingowego oraz twardego i miękkiego HR. Są to pierwsze studia podyplomowe w Polsce tak kompleksowo obejmujące zagadnienia związane z budowaniem i zarządzaniem wizerunkiem pracodawcy wewnątrz i na zewnątrz organizacji, odpowiadające...
Czytaj więcej
1 4 5 6 7 8 15

Zapraszam do współpracy

Idealni kandydaci

Chcesz przekonać się, że jesteś najlepszym kandydatem do współpracy?
Tacy kandydaci są poszukiwani. Rekrutuję! 

  • Odpowiedzialny społecznie, czyli od podstaw.
  • Dbający o employer branding na serio. Kiedy marka dobrego pracodawcy jest odzwierciedlaniem marki osobistej pracowników.
  • Budujący kulturę organizacyjną na filarach wartości.
  • Uznaje kontekst społeczny jako warunek konieczny sukcesu organizacji i innowacji, które budują przewagę konkurencyjną.
  • Docenia swoich pracowników i współpracowników i wie, że ludzie to talenty jeszcze nieodkryte, albo te, które warto rozwijać bez obaw.
  • Kompetencje społeczne, relacje oparte na zaufaniu i poczucie sprawstwa uznaje za priorytetowe w rozwoju organizacji, zgodnie z założeniami ekonomi współpracy i psychologii pozytywnej.
  • Ma świadomość najmniejszego pozytywnego wpływu jaki może wywrzeć na naszą globalną wioskę, dla wspólnego dobra, patrząc odpowiedzialnie w przyszłość.

Zapraszam do przygody z odpowiedzialnoscią społeczną na serio, z wolontariatem!

Bądź liderem zmian!

Nie przegap tej szansy. To najlepszy moment na budowanie architektury społecznej w Twojej organizacji!

KONTAKT