W Polsce idea społecznego zaangażowania firm obecna jest od blisko dekady, a wolontariat pracowniczy stanowi jej integralną część, coraz bardziej popularną. Po roku 1995, kiedy polska gospodarka zaczęła się stabilizować pojawiła się wśród przedsiębiorców skłonność do działań dobroczynnych i filantropijnych. Obecnie, po załamaniu gospodarki europejskiej w Polsce wolontariat jest postrzegany i praktykowany coraz częściej jako wielofunkcyjne narzędzie promocji i rozwoju w zgodzie z koncepcją “uwzględniania przez firmę aspektów społecznych i ekologicznych podczas prowadzenia działań handlowych i kontaktów z interesariuszami” (definicja zawarta w Zielonej Księdze Komisji Europejskiej). Coraz częściej w wolontariacie pracowniczym pracodawcy poszukują szansy na lifting wartości, kultury, motywacji. Co to znaczy? O tym w kolejnych wpisach.

Jak dotąd, wolontariat pracowniczy jest jeszcze bardzo słabo ugruntowany w świadomości odbiorcy. Większość naszych rodaków wolontariat pracowniczy kojarzy nadal ze zbiórką świąteczną, przekazywaniem darowizn, sponsoringiem, incydentalną akcją społeczną albo czystą bezinteresownością. Jest to oczywiście zdecydowanie stereotypowe podejście. Tego rodzaju zarzewie warto umiejętnie wykorzystać w rozwijaniu społecznego zaangażowania, w docieraniu do jego istoty.

Autorka wpisu

89 odpowiedzi

Dodaj komentarz