Wpisy

izabeladyakowska.pl

Wpisy bloga

Zapraszam do lektury
Wolontariat pracowniczy najczęściej przywołuje na myśl wymierne efekty świadczonej pomocy na rzecz innych. To jednak znacznie więcej. Z punktu widzenia HR – to naturalne ujście dla pozazawodowej energii pracowników oraz nieocenione narzędzie rozwoju i motywacji pracowników. Dzięki niemu odkrywamy naszą potrzebę nawiązania ścisłych relacji z szerszą społecznością w której działamy. Co ważne, odkrycia tej wartości organizacyjnej dokonują coraz to częściej sami pracownicy i menedżerowie różnych szczebli przez wspólne dobroczynne działanie. Wartości organizacyjne nabierają przez to realnego kształtu i budzą się autentyczne potrzeby identyfikacyjne. Tego typu inwestycja społeczna może być innowacyjnym sposobem na motywowanie i rozwijanie pracowników; sposobem na pokazanie, że...
Czytaj więcej
Wolontariat pracowniczy to długofalowy program wewnętrzny odpowiedzialnego społecznie pracodawcy, który coraz częściej stanowi integralny i ważny element planu czy strategii CSR. Propaguje idee społecznego zaangażowania, w sposób etyczny i adekwatny do możliwości i potrzeb pracowników oraz beneficjentów. Umożliwia społeczne zaangażowanie swoim pracownikom i kompleksowo wspiera ich oraz ich bliskich w dobrowolnym i świadomym świadczeniu wolontariatu na rzecz i w partnerstwie z organizacjami społecznymi i instytucjami publicznymi. Przedkłada ponad wyniki ilościowe, korzyści jakościowe tego typu przedsięwzięcia dla społecznego, organizacyjnego i osobistego dobra jego uczestników. Do szczególnych korzyści jakościowych należą m.in.: rozwój kompetencji, kształtowanie postaw prospołecznych wśród swoich pracowników oraz współpracy, poprawa...
Czytaj więcej
Odpowiedzialny biznes to już trend zmierzający do łączenia rozwoju firmy z interesem społecznym. Wciąż jednak pojawiają się głosy, że to sprytna taktyka PR-owa, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistą chęcią udzielania pomocy. Krąży opinia, że to zazwyczaj działy HR wprowadzają wolontariat pracowniczy, a działy PR przeprowadzają akcje charytatywne. I dzieje się tak, bo każdy wykorzystuje swoje narzędzia i kompetencje najbardziej efektywnie. Konsumenci często zachowawczo stają w opozycji do biznesu, postrzegając działania społeczne firm służące zjednaniu sobie klienta. A przecież każdy z nas, czy firma, organizacja, instytucja, przeciętny „Kowalski” ma swoje ważne dla siebie motywacje, w tym te wizerunkowe także. Jeśli angażujemy...
Czytaj więcej
Uśmiecham się i myślę, że człowiek zawsze na nowo odnajduje człowieka – przez miłość. I że to jest rzecz najważniejsza i najbardziej trwała w życiu. Wymaga odwagi, skupienia, empatii w świecie innych już symboli.     Podobne wpisy No related photos.
Czytaj więcej
W dniu 26 stycznia 2011, podczas spotkania Stowarzyszenia Kraków PR pod nazwą “Społeczna odpowiedzialność organizacji: filantropia czy filozofia?” udzieliłam rekomendacji wolontariatu pracowniczego jako najistotniejszego trendu w  zakresie CSR w 2012 roku. Była to okoliczność dzielenia się przez uczestników krakowskiego wydarzenia ciekawymi case studies, raportami i wnioskami na temat tego, czy CSR ogranicza się jedynie do filantropii, czy też powoli staje się filozofią biznesu i organizacji. Najistotniejszym trendem CSR w Polsce na rok 2012 uważam rozwój wolontariatu pracowniczego jako integralnego elementu polityki CSR przedsiębiorców powiązanego w sposób wyważony i transparentny z filozofią działów HR. Odpowiedzialni społecznie przedsiębiorcy nie upatrują bezpośrednio poklasku...
Czytaj więcej
Wolontariat występuje w najróżniejszych formach w całej Europie, odzwierciedlając różnorodność podejść, kultur i tradycji w poszczególnych państwach, organizacjach. Jednak jego cechą wspólną jest to, że ludzie angażują się na rzecz innych, by pomagać potrzebującym, chronić środowisko, promować prawa człowieka. W ten sposób, jednocześnie całe społeczeństwo w tym organizacje biznesowe czy pozarządowe, ale i każdy wolontariusz odnoszą korzyści, a spójność społeczna zostaje wzmocniona. Tu nie ma przegranych. Są świadomi, albo nieświadomi, etyczni, albo nieetyczni. Wolontariat ma obecnie wielką misję, wiele zadań, które wpisują się w najważniejsze aktualne wyzwania stojące przed Unią Europejską i Polską, w tym: współtworzenie aktywnego społeczeństwa obywatelskiego, przyczynianie...
Czytaj więcej
1 10 11 12 13 14 15

Zapraszam do współpracy

Idealni kandydaci

Chcesz przekonać się, że jesteś najlepszym kandydatem do współpracy?
Tacy kandydaci są poszukiwani. Rekrutuję! 

  • Odpowiedzialny społecznie, czyli od podstaw.
  • Dbający o employer branding na serio. Kiedy marka dobrego pracodawcy jest odzwierciedlaniem marki osobistej pracowników.
  • Budujący kulturę organizacyjną na filarach wartości.
  • Uznaje kontekst społeczny jako warunek konieczny sukcesu organizacji i innowacji, które budują przewagę konkurencyjną.
  • Docenia swoich pracowników i współpracowników i wie, że ludzie to talenty jeszcze nieodkryte, albo te, które warto rozwijać bez obaw.
  • Kompetencje społeczne, relacje oparte na zaufaniu i poczucie sprawstwa uznaje za priorytetowe w rozwoju organizacji, zgodnie z założeniami ekonomi współpracy i psychologii pozytywnej.
  • Ma świadomość najmniejszego pozytywnego wpływu jaki może wywrzeć na naszą globalną wioskę, dla wspólnego dobra, patrząc odpowiedzialnie w przyszłość.

Zapraszam do przygody z odpowiedzialnoscią społeczną na serio, z wolontariatem!

Bądź liderem zmian!

Nie przegap tej szansy. To najlepszy moment na budowanie architektury społecznej w Twojej organizacji!

KONTAKT