Do osiągnięcia przyjaznego środowiska.. pracy niezbędne jest zaufanie. Dochodzi się do niego po-woli, ale za to bardzo szybko można je stracić. Jego wzrostowi służy szczególnie odpowiedzialność osobista i organizacyjna oraz wiarygodne przywództwo i kultura szczerości. Zaufaniem nie jest już dzisiaj przekonanie, że ludzie zrobią to, co deklarują, że zrobią. Zaufać znaczy wierzyć samemu w to co się robi. Nie chcemy dzisiaj pracy, w której ktoś inny mówi nam, co mamy robić, ale szukamy takiej, gdzie mamy wpływ na to, co robimy, bo jest to ważne i ma sens.

Najważniejsze działania, jakie w ciągu najbliższych lat będzie miał podjąć szef, by stworzyć pozytywne relacje w pracy, to zabieganie o społeczne zaangażowanie pracowników ze swoim udziałem i docenianie wspólnych, rzeczywistych starań, ich wkładu w sprawy ważne, a nie tylko w te pilne. Zaufanie rośnie, kiedy pracownicy mają możliwość tworzenia własnych inicjatyw społecznych na rzecz wybranych przez siebie podmiotów beneficjenckich, z wykorzystaniem środków firmy i całego systemu wsparcia. To swego rodzaju wyraz akceptacji przez pracodawcę  autorskich ścieżek rozwoju wybranych przez swoich pracowników, które realizowane są w sytuacjach pomagania. Te ścieżki jednak nie podlegają ocenom, ale zaufaniu właśnie. To podstawa sukcesu. A wynikają najczęściej z sytuacji życiowych, pasji, czy marzeń ich autorów.

Bo gdy czujemy się odpowiedzialni za to, co robimy, identyfikujemy się z tym i angażujemy niemal instynktownie.

 

[totop]

Autorka wpisu

113 odpowiedzi

Dodaj komentarz